En dag i skogen

RådjurIdag var det åter dax för lite jakt igen. Det var riktigt längesedan nu. Det blev ingen älgjakt i år då jag just flyttade upp till Borlänge när det hela drog igång. Å där uppe har det inte blivit ens att man tänkt på det hela. Har ju haft en del annat å tänka på med.

Men dagen började när tuppen gol (min signal på telefonen) klockan 07.00. Steg upp och satte ihop min hagla samt fick i mig lite frukost.

Väl ute i marken låg dimman ganska tät men vi kunde ana att det stod djur ute på gärdet. Men dom var på helt fel plats och vid helt fel tid så dom fick man inte tänka på mer.

På väg till passet stötte jag upp två djur som jag hade skottläge på men vinkeln och avsåndet gjorde att jag avvaktade. Ett skott som man ej har avlossat behöver man inte heller ångra. Vi hade ju hela dagen på oss.

Men det blev inte att vi fick några mer chanser denna dag. Så vi avslutade dagen med att sitta i en grillkåta och fika lite. Men det blev allt en lyckad jaktdag till slut ändå då man fått vart ute i skogen ochSignatur hundarna fick springa av sig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0