Nasty Pirates!!!

Piratöverskrift144152-51Jag som Pirat

Ja igår var det GT-stittnig och och satan va roligt vi hade.
Temat för kvällen var ju Nasty-Pirates men så Nasty vet jag inte om det blev till slut ändå.

Dagen började med att jag fick stressa runt på stan och leta tyg till min lilla outfit. Hittade till slut lite Rött och svart tyg samt en textilpenna för att måla en t-shirt hemma. Tyckte det blev ganska bra till slut. Men det var bra pilligt å måla den asså.

Ja sen bar det iväg till vårt kårhus där själva sjöslaget skulle äga rum. Där var det dukat och klart men en del kvar att göra ändå. Började ställa ut dricka, blåsa upp ballonger, fixa och dona fram tills klockan blev 18.00.

Då började insläppet och folk började droppa in. Till slut var alla där och själva sittningen kunde dra igång. Det hela inleddes med sång och sen var det dax för maten. Vi hade en stor buffé som tydligen gick hem hos dom flesta.

Ja så fortsatte kvällen med högljudda skålar, sång och lekar. Tills alla var mätta och glada och spexet skulle dra igång. Vi hade ett planerat spex som blev ganska lyckat. Sen blev det två omstart på detta som kanske blev mindra lyckade. Men vi saknade några teaterapor som kunde slänga ihop nåt snabbt.

Jaja sen var det dags för lite efterrätt och sen när skålarna lugnat sig var denna sittning över.
Bara städnigen kvar som gick hyffsat fort då vi var många som hjälptes åt med det hela. Hittade en full vinare i köket som ingen ville ha och eftersom jag hade varit nyktert ansvrig hela kvällen så var jag inte sen att dra i mig den. Så efter den och lite öl i baren så var ju festen igång.

Det blev dans hela natten lång och det var lite synd när dom skulle stänga vid 01.00. Men sån e lagen och det bar av hemåt. Slutade men att jag somnade framför den planerade rymdfärden. Kom en granne och väckte mig å sa att dom inte skulle upp i rymden. Inte denna natten i alla fall.Signatur

Så var denna sagan slut.
Kommentarer
Postat av: Lena

hade jag varit där hade du fått sett på nasty... tur att jag läser ett helt annat programm på helt annan ort...:P

2006-12-09 @ 02:54:32
URL: http://lenaspingler.blogg.se
Postat av: Björn

Hehe ja e nog tur det. Men hade nog blivit en ännumer minnesvärd kväll.

2006-12-09 @ 02:58:54
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Desdemona

hm, har varit på en del nasty sittningar också, kan lätt spåra ur ;) verkar som om ni haft kanonkul iaf!

2006-12-09 @ 15:25:54
Postat av: Björn

Jepp det var en toppenkväll som man kommer minnas.

2006-12-10 @ 00:37:38
URL: http://zitruz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0