Regn och åter regn!

Droppar1Regn regn regn!!!

Vad är det med alla vädergudarna? Vad har vi gjort för ont?

Man orkar ju inte dra upp hela historian med växthuseffekten, bilavgaser, hårsprayer å alla sånna saker som man hört både en och flera gånger. Alla kan ju det där. Men nåt är ju fel helt klart. Vi är inne i December och det är den 12e om man skall vara mer exakt. Det har inte varit under +5 på bra länge och det regnar var och varannan dag. Va e detta?

När jag flyttade norröver hit till Borlänge gjorde jag mig beredd på att det skulle vara snö minst upp till knäna. Men vad e det man får se? Vattenpölar, gummistövlar och paraplyer. Ja det e då tur jag har min lilla blogg här på nätet så man har nån stans att klaga lite. För jag gillar inte att klaga annars.

Nu när man väl har köpt skidor å grejjer så kan man inte använda dom. Det e ju inte så roligt. Men jag skall försöka sluta detta med lite glada tankar. LIvet blir så mycket enklare då.

Vi får hoppas på att vintern kommer till slut. Förhoppningsvis före jul då vi får en underbar vit jul som man bara kan drömma om. Sen hoppas vi även på att skidsesongen blir härligt lång och bjuder på många fina dagar. Jag längtar ju som få till v.4 just nu. Då blir det ju Åre med polarna här från staden med stort B.

Ja detta var några trötta tankar från en Björn. Hoppas du blev lite klokare av att dessa ord. Om du inte blev det så var det ju synd för dig.

Måste bara avsluta med att tipsa om Daniel Lindströms låt Beslut. Signatur

Droppar2
Kommentarer
Postat av: Lena

vi ska vara glada att vi inte bor i hemmatrakterna... där har det regnat så kraftigt att saker rasar... vatten sprutar o rinner och öser ner tydligen! så nåt positivt att bo norr ut...

Daniels låt, ja den e underbar den! hela hans svanska album e helt klart kanon!

2006-12-12 @ 04:06:04
URL: http://lenaspingler.blogg.se
Postat av: Björn

Ja oxå hört detta. I Mönldal skall det vara riktigt extremt tydligen. Men vad hjälper det. Jag vill ju ha snö :P

2006-12-12 @ 10:22:04
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Elin

Måste komma snö snart!!! Snön har t.o.m regnat bort hemma i ske-å:O

2006-12-12 @ 16:52:44
URL: http://tribute.blogg.se
Postat av: Björn

Oj ja då är det illa.

2006-12-12 @ 17:52:56
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Desdemona

regnar lika mkt i gnällbältet *suck*

2006-12-16 @ 00:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0