The Illusionist

The IluionistThe Illusionist

Produktionsår: 2006
Genre: Drama, Mysterie, Romantik, Thriller
Betyg IMDB: 7.7 länk
Betyg av mig:
Betyg 5

Sammanfattnig:
Eisenheim (Edward Norton) är en magiker/illusionist i Venedig på tidigt 1900-tal. Han blir kär i en tjej högt över hans egna sociala standard. När hon olyckligt  förlovar sig med Kronprisen använder Eisenheim sina konster till att göra henne fri från hennes bekymmer och röra runt lite i det kungliga huset.

Utvärdering:
En grym film som var lite annorlunda från allt annat man ser nu anser jag. Lite av en Romeo & Julia story men med en liten magisk tvist på det hela. Rekomenderar den starkt. Ser gärna att det kommer en uppföljare men det tror jag inte. Signatur
Kommentarer
Postat av: Lena

jag håller med dig! såg den för ett tag sedan o tyckte den var hur grym som helst! foto, effekter, skådespel ja allt!

2007-01-28 @ 20:14:18
URL: http://lenaspingler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0