Havet ville inte ha mig där...

Tjurepannan

Det ni ser ovan är en bild jag tog för ca 2 timmar sen. I morse öste det ju ner här men på dagen klarnade det upp och det blev riktigt vackert till slut. Så jag hade hoppats på att det skulle hålla i sig även mot skymningen. Jag begav mig av ut mot havet eller närmare bestämt ett naturreservat här i närheten som heter Tjurepannan. Parkerade bilden och packade på mig min kamera m.m. Skalade en banan och började gå den lilla vägen som leder fram genom reservatet. Mötte några folk som var smarta nog att bege sig hem i tid. För när jag väl kom ut så öppnade ju sig himlen. Vinden piskade på bra så det kändes som om det regnade småspik men inte klagar jag för det. Jag måste ju få en bild och fortsätter ut lite längre.
Inte slutar det regna inte, utan jag får packa in min kamera i en plastpåse för att den inte skall ta skada. Bara linsen sticker ut och jag lyckas fånga en bild i alla fall. Kikar på den lite snabbt och inser att jag får nöja mig med denna och börjar gå hemåt. Är nästan påväg att vända tillbaka några gånger på hemvögen då det kanske skulle klarna upp men jag var rätt blöt och det var inte varmaste dagen på året. Men det va allt roligt och jag fick ju nåt å blogga om. Blev ingen mästerbild men det blir kanske bättre nästa gång.
Kommentarer
Postat av: Sara Ostkrok

Blev en superfin bild!
Paprikakrydda vet jag inte, är ingen paprikalover. men den är kanske underskattad..

2007-07-17 @ 23:19:57
URL: http://minvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0