Jägarna

Jägarna

Produktionsår: 1996
Genre: Thriller, Drama, Brott
Betyg IMDB: 6.9 länk
Betyg av mig:
Betyg 5+

Sammanfattnig:
Erik (Rolf Lassgård) har jobbat som polis i Stockholm i många år men återvänder till hembygden i Norrbotten. Där börjar han nysta i de fall av tjuvjakt på älg och ren som har pågått länge och som den lokala polisen har struntat i. Det visar sig snart att Eriks egen bror (Lennart Jähkel) är inblandad.

Utvärdering:
Ja min personliga åsikt om svenska filmer är att dom inte brukar vara så mycket å ha. Beck-serien är ju ett undantag där då. Men denna är även den ett undantag för mig. Den har allt jag söker i en bra film. Även om det är en ruggig historia så finns det hela tiden en stor del realism i den.
Dom hade ju säkert ingen stor budget att leka med men jag tycker dom har klarat det bra ändå. Det kostar ju säkert en del å spränga upp en lada i luften. Tycker även dom lyckats med musiken. Då den hjälper till och få till en bra stämning ganska genomgående. Lättar upp när det e jobbigt och vrider upp spänningen på sina ställen.
Karaktärerna är ruggigt bra och man lider verkligen med vissa av dom på sina ställen. Tycker Helena Bergstörm gör en kaxig och cool polis bla.a.
Sen är det en riktig svensk film! Den återspeglar verkligen sverige från en sida som inte får så mycket uppmärksamhet i andra filmer.
Men allt som allt en ruggigt bra film som man borde ha i sin samling.
Kommentarer
Postat av: Carro

Visst fan är det så!
Men stackars Ove, mitt hjärta går verkligen sönder när han dör.
oj, hoppas ingen som läser detta funderar på att se den.

såntfall....OVE DÖR!!! LEIF DÖDAR OVE

2007-03-27 @ 03:17:05
URL: http://carolineraden.blogg.se
Postat av: Björn svarar

Hmm ja där förstörde du allt det roliga ja :D hehe Task för en :D

2007-03-27 @ 11:49:08
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Tess

OOOOOOOOVEEEEEEEEEEEEE!! Gråt, skrik, grin!

2007-03-27 @ 18:24:38
Postat av: Björn svarar

Mmm Stackars sate!

2007-03-27 @ 22:09:36
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Carro

Tjocksteffe kör INTE som en gud!

2007-03-27 @ 22:15:46
Postat av: Tess

Ja, visst är jag en mästerfotograf!! =) Synd bara att jag misslyckades så fatalt med kompositionen av bilden att det ser ut som att min bil kostar 179:-... åtta bindestreck parentes

2007-03-27 @ 22:27:24
Postat av: Tess

Bjömpa, Bjömpa, Bjömpa... Jag har svarat på din kommentar i min kommentarsruta.

2007-03-27 @ 23:35:17
Postat av: tjcosteffe

5+? naje den var itne så bra som jag minns den.. mest hmm jaa pinsam elelr nått.. 2+ får den tror jag.. jag har Bloggat btw :}

2007-03-28 @ 04:34:50
Postat av: Björn svarar!

Nej en 5a fick den i alla fall men den e ju grym.

2007-03-28 @ 15:42:10
URL: http://zitruz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0