The Green Mile!!!

The Green Mile

Produktionsår: 1999
Genre: Drama, Mystery, Thriller, Fantasy, Crime
Betyg IMDB: 8.2 länk
Betyg av mig:
Betyg 5+

Sammanfattnig:
Paul Edgecomb (Tom Hanks) är avdelnigschef och fängelsevakt på "The Green Mile". Avdelningen där avrättnigar sker i elektriska stolen. Tiden är nån gång runt 1930. Dagarna flyter på fram tills John Coffey (Michael Clarke Duncan) komer dit, Han är en jätte men med en själ som ett litet snällt barn. Han är dömd för mordet på två små flickor. Paul och dom andra fängelsevakterna får vara med som en spännande tid. Allra minst Paul.

Utvärdering:
Väldens bästa film! Genom tiderna! Jag har inte sett nån film som berör mig så mycket som denna.Skådespelarna är fantastiska och deras karaktärer berör nåt fruktansvärt. Stephen King har verkligen lyckats med denna. Frank Darabont  har gjort manus. Denna duo har lyckats igen. Dom började med The Shawshank Redemption och nu denna! Två heeelt underbara filmer. Dom har allt!

Ja som ni kanske märker gillar jag denna filmen ganska mycket. Det e inte många filmer som fått mig å gråta men denna har lyckats flera gånger kan jag erkänna! Det e nte illa d! Signatur
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0