The Shawshank Redemption

The Shawshank Redemption

Produktionsår: 1994
Genre: Drama, Crime,
Betyg IMDB: 9.2 länk
Betyg av mig:
Betyg 5+

Sammanfattnig:
Andy Dufresne (Tim Robbins) är en framgångsrik bankman som har en fru som bedrar han. Hans liv förändras dramatiskt när han blir dömd till livstid för mordet på sin egen fru och hennes älskare. Filmern utspelar sig på 1940-talet. Man får följa hans resa genom livet innanför fängelsemurarna. Där får han vänner som bl.a. Red (Morgan Freeman).

Utvärdering:
Om The Green mile är bästa filmen som finns så kommer inet denan långt efter. Helt underbart filmad, vackert och noga uträknat manus och sen har vi några av väldens bästa skådespelare. Även detta är ju ett verk av Stephen King och Frank Darabont. Denna underbara duo har inte gjort några mer saker gemensamt vad jag vet. Rätta mig gärna om jag har fel.
Kommentarer
Postat av: jessica

så bra film!! :D

2007-03-22 @ 02:56:22
URL: http://jessicaamie.blogg.se
Postat av: Björn svarar

Ja visst e den! Helt underbar!

2007-03-22 @ 04:06:29
URL: http://zitruz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0