Stranger Than Fiction

Stranger Than Fiction

Produktionsår: 2006
Genre: Drama, Komedi, Fantasy
Betyg IMDB: 7.8 länk
Betyg av mig:
Betyg 5+

Sammanfattnig:
Vissa tycker att deras liv är som en roman. Men tänk om en roman var ens liv. Harold Crick(Will Ferrel) är en helt vanlig skattmas: monotom, tråkig och upprepande. Men en dag så ändrades allt. Harold började höra en röst som berättade om allt han gjorde i sitt dagliga liv. Även vad han tyckte och kände. Samtidigt möter han kärleken i hans liv. Han börjadr bli orolig och förösker utreda vad det är som händer med han. Till slut träffar han rösten i hans huvud och historian får ett oväntat slut.

Utvärdering:
Dett är nog en ganska speciell film som passar mig som handen i handsken. Det är en väl balancerad blandning av humor, kärlek, drama och fantasi som backas upp av underbart skådespel. Will Ferrel har inte gjort nån dålig film vad jag sett än i alla fall. Filmen har ett djup och handling som kan vara lite klurig att ta till sig om man inte gillar att gå på djupet med saker å ting. Man får t.ex. från och till i filmen se några karaktärer som inte riktigt passar in. Fast det är dom som hjälper till å skapa slutet av historien. Även om Harold var en mycket förutsägbar man så är filmen verkligen inte det. Man sitter ända tills slutet och vet inte vad som kommer hända. Jag älsar det men för vissa är det störande.

Min favoritscen är när Harold kommer med en present till tjejen han träffat. Presenten är påsar med olika sorters mjöl. En lite annorlunda gåva kan tyckas men tjejen i fråga är konditor så det kan ju komma till användning. Men för att förklara djupet i filmen så kan man tolka det som att han kommer med "rent mjöl i påsen". Det är en ärlig människa som ger denna gåva. Mjöl heter flour på engelska. Så eftersom han kommer med flera påsar kan även se det som om han kommer med flowers som han så fint säger i filmen. Denna enkla och för många knäppa gåva har helt plötsligt blivit till nåt mycket större och betydelsefullare. En gåva med tanke bakom. Sånt gillar vi!
Kommentarer
Postat av: Carro

Filmen hade vart bättre om jag inte var så
trött =)men ja, inte den sämsta jag sett. hade dock vart bättre om han dog på slutet. HAHA NU FÖRSTÖR JAG FÖR ALLA SOM INTE SETT!
poesi är vackert va? jag borde bli poet på heltid.
kyss o smek

2007-05-05 @ 17:32:33
URL: http://carolineraden.blogg.se
Postat av: Bjömpa!

Nej jag tyckte slutet var hur bra som helst :P Men man vet ju aldig om du bara sa så för att lura alla och så dör han ändå :P

2007-05-05 @ 17:59:56
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Jessica

hörde att du skulle på idoluttagning imorgon..:P hehe LYCKA TILL!! :D:D

2007-05-05 @ 18:46:36
URL: http://jessicaamie.blogg.se
Postat av: Bjömpa!

Tack du! Jag vill bara höra lite va dom säger. resten spelar inte så stor roll för mig :P

2007-05-05 @ 19:31:30
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Tess

Nu syntes det av sig själv! Fint vare! =)

Good luck imorrn! Både med sången & att komma upp i tid! ;)

Kyss & smek

2007-05-05 @ 22:50:59
Postat av: Bjömpa!

Gött gött! Det tar lite tid ibland :P

Tack du det kan behövas :P Jag lär ju försova mig så det skiter om det :P

köss å smek ;)

2007-05-05 @ 22:59:01
URL: http://zitruz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Filmrecenstion av stefan: Seg.

2007-05-07 @ 23:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0